On my way... Oslo Maraton 25. september!

(La meg preseisere: HALV maraton!)

Det er ikke mer enn et ønske fra en bloggleser som skal til:) Så her er starten på blogging om veien mot 21 km på egne ben, i joggesko, og uten sekk... (Hello 3mila på Befalsskolen. Jeg har ikke glemt deg.)

Sist uke var ikke stort mer enn å bestemme seg for å delta på, og ikke minst melde seg på, løpet. Løp en mil på en time for å sjekke om det var nor særlig realistisk for meg med mine korte ben å løpe to mil på to timer. Når jeg tenker meg om, litt mer enn to mil faktisk!NOg ja, jeg tror at etter 8 mnd trening, så går det fint. I går løp jeg også en liten time, litt uten mål og mening egentlig, men likevel. Det teller. Litt.

Når det gjelder trening til en sånn konkurranse, så er det klart at det ville vært fint å legge en plan med en viss progresjon opp mot konkurransen, og bare fokusere på det. For meg? Det skjer ikke... Ikke nå. Jeg liker å drive med litt variert aktivitet, jeg. Sånn som jeg holder på nå, føler jeg at kroppen får ganske mange forskjellige utfordringer, og at den ene aktiviteten virker skadeforebyggende på den andre. Det er det beste!

Så, hvis jeg skal ha FitnessFusion en gang i uka, Corebar en gang i uka, Total Step & Styrke en gang i uka, være vikar inntil 1,5 timer i uka, stå på snowboard 1-2 ganger i uka, og trene en real styrkeøkt minst en gang i uka... Så sier det seg selv at det ikke er plass til noen overdreven fokus på de der springegreiene.

Jeg tror at man kan få til alt. Men man kan ikke alltid få til alt på en gang!

Sist jeg spurte Far om han kunne lage et løpeprogram til meg, så sa han at jeg burde løpe litt mer på feelingen. At man ikke skal true seg gjennom en treningsøkt dersom kroppen ikke er klar for det. Det gjør jo jeg allerede ganske ofte siden gruppetimene på forhånd har definert hva du skal gjøre. Det passer ikke alltid for en sliten kropp, men man gjør det jo likevel. Fordi det er så gøy! Så, kanskje løpinga skal være litt mer lystbetont da. Sånn at det kanskje til og med føles lystbetont å springe de to milene også:)

Så, i dag ble det en halvtime med progressiv langkjøring før jeg gikk og hadde FitnessFusion. Fin kombinasjon! Løp meg fra 60% og gradvis opp til 87%. Ganske gøy løpeøkt på mølle dette. I morra tidlig blir det nok en styrkeøkt, og en ny løpeøkt på onsdag. Den skal gjennomføres, men ikke sånn at det går på bekostning av kvaliteten på timene i fjellet på kvelden... Den sesongen er ferdig leeenge før september uansett! Får heller prøve å komme meg av karbokarusellen - begynner å merke de to ukene med litt for mye sjokolade. What to dooo...

 


run run run run run....


Én kommentar

topp2fitness

31.jan.2011 kl.22:40

Får motivasjon av måten du skriver på:)

Keep up the good work, gleder meg til å kanksje bli frelst, vi får se ;)

Skriv en ny kommentar

Ny blogg: http://missmowmow.com

Ny blogg: http://missmowmow.com

28, Trondheim

Besøk min nye blogg: http://missmowmow.com

Norske blogger


bloglovin



www.blogglink.no

Kategorier

Arkiv

hits