Inspirerende intervalltrening!

Ringte min kjre Far i dag for f litt coaching p lpingen. Dvs, jeg lurte litt p den der progressive langkjringa, og det fikk jeg svar p, pluss veldig mye annet som jeg ikke visste at jeg lurte p...

Progressiv langkjring anbefales ikke oftere enn annenhver/hver tredje uke. Dette er ikke noe jeg har lest i en vitenskapelig artikkel, men noe min bror har sagt, s da hrer jeg p det. Han springer ganske nyaktig dobbelt s fort som det jeg gjr, s noe m han da gjre rett. N sier jeg ikke at det som funker for han funker for meg, men det skader ikke prve

S, da trengte jeg litt flere alternativer. Jeg fikk faktisk nesten litt kjeft for ha kastet bort tiden min p springe 4x4 i gr (det var litt overdrevet...). Ikke at det er noe galt med intervaller p 4 minutter, snarere tvert i mot, men 3 minutter er visstnok aaaaaalt for lange pauser. Max 1 minutt sier Sondre. Kanskje max 2 minutter sier Far. Etter de lengste intervallene. Det er heavy saker i grunnen! Men - WHATEVER WORKS - jeg skal springe halvmaraton for pokker!

Dagens anbefalte kt ble derfor som flger: 8 - (1) - 7 - (1) - 6 - (1) - 5 - (1) - 4 - (1) - 3 - (1) - 2 - (1) - 1



Motiverende i aller hyeste grad, fordi dragene bare blir kortere og kortere, og det blir kortere mellom pausene etterhvert. kta ble intet mindre enn perfekt, l og kosa meg p 86%-87% p samtlige av dragene, og datt ned til 70%-75% i pausene.

Dette er kanskje ikke en kt for nybegynnere, men hvis du har lpt litt fra fr anbefaler jeg prve! Med oppvarming og nedtrapping tar det rundt en times tid.

LYKKE TIL!

n kommentar

topp2fitness

09.feb.2011 kl.23:08

Absolutt motiverende at man m dra p kortere tid hver gang! Dette skal jeg prve ;)

Skriv en ny kommentar

Ny blogg: http://missmowmow.com

Ny blogg: http://missmowmow.com

28, Trondheim

Besk min nye blogg: http://missmowmow.com

Norske blogger


bloglovin



www.blogglink.no

Kategorier

Arkiv

hits