It's been one week...

Og siden det bare er en uke på diett og litt ny trening, blir det ingen store målinger før om enda en uke. Men, jeg har veid meg, og kan fornøyd konstantere at jeg har droppa 1,6 kg på en uke, i alle fall i følge min egen badevekt. Nå har jeg veid meg på 3 ulike vekter som alle viser ulikt resultat, så det blir jo mest for å se endringen da. Jeg lurer på om jeg skal flytte offisiell veiing til onsdager, siden jeg da kan bruke en av vektene på jobb før frokost (åpner senteret kl 6 disse dagene). Og for praktiskheten sin skyld så er det sikkert greit å gjøre de andre målingene da også. So, wednesday it is!

Kort oppsummert, så synes jeg selv at den første uka gått overraskende bra. Trening har mer eller mindre gått etter planen, bortsett fra i går da, hvor det ble styrke i stedet for intervaller i motbakke. Det er litt dilemma det der, for pga St. Olavsloppet bør jeg jo løpe, men så  jeg jo få til styrketreninga. Og gruppetimene står jo der i kø og bare venter, og de får jeg ikke gjort noe med... Kostholdet har også gått greit, men jeg merker jo at det krever en del planlegging - kanskje spesielt når det kommer til sosiale sammenhenger. Når det er sagt, så føler jeg at jeg står veldig fritt. De matvarene jeg kan spise er ting jeg spiser mye av til vanlig, og som man kan trylle fram mye godt med. Så lenge jeg får i meg de proteinene jeg skal, så er kalorier en kalori en kalori... Selvfølgelig viktig hvor hovedplasseringen av karbohydrater kommer osv, men jeg slipper å bli manisk! 1/2 - 1 brokkoli om dagen,  og 2 egg hver dag. Isi pisi!

Jeg putter alt av matvarer inn på mylog. Her får du ut en veldig god oversikt over fordelingen på måltidene, både hver for seg og dagen samlet. I tillegg har du mulighet til å registrere egne matvarer og retter, noe som gjør det lett å få riktig. Nettopp på grunn av denne muligheten bør du også være litt kritisk, for det finnes noen feilkilder innimellom...



Her ser du eksempel på oversikten for en dag.

Det er også viktig at du ikke blir helt nazi på nøyaktig antall gram. Noen få gram eller kalorier slingring er ikke krise - kroppen din er tross alt ikke en kalkulator! Du skal ikke bli sinnssyk av å telle kalorier heller. Anbefaler deg å teste det ut og lek litt med det. Som sagt enkelt og oversiktlig.

Denne uka skal jeg forsøke å prioritere søvn i litt større grad. Ingen grunn til at det skal være noe problem med tanke på hva som er ukas planer. I tillegg kjenner jeg at jeg virkelig trenger det! Og så kanskje prøve å slappe av litt innimellom også. Sitte litt i sofaen for eksempel... Må bare rydde litt og vakse litt klær og vaske litt gulv og tørke litt støv først, sånn at jeg klarer å slappe av. Wæææ!  

2 kommentarer

gitas

13.jun.2011 kl.11:47

Liker bloggen din :-)

Kommer nok til å fange opp noen tips om trening her etterhvert tenker jeg :-)

Ha en fin dag :-)

MentaltSlank

13.jun.2011 kl.12:40

jeg prøve den nettsiden, men jeg syns at til tross for at det blir ganske nøyaktig, så så klarer jeg regnestykkene like godt i hode egentlig. Så det blir bare ekstra tidsfordriv jeg egentlig ikke ønsker å bruke tid på... :) Men lykke til videre, selv om du ikke er helt sikker på resultatet, er 1,6 kilo ned ganske mye! :D

Skriv en ny kommentar

Ny blogg: http://missmowmow.com

Ny blogg: http://missmowmow.com

28, Trondheim

Besøk min nye blogg: http://missmowmow.com

Norske blogger


bloglovin



www.blogglink.no

Kategorier

Arkiv

hits