Oppover går det!

Motbakkeintervaller. Har du hørt et mer demotiverende ord i hele ditt liv? Jeg må ærlig innrømme at jeg har grudd meg litt til denne økta. Jeg som virkelig aldri løper i motbakke, med mindre det er en rooolig tur. Jeg pleier ikke ha 0,5% stigning på mølla en gang (i alle fall har jeg ikke hatt det mens vi har hatt challengen gående!).

Men i dag var det dags... Hva skal til for å oppnå suksess? Jo, lag en plan - og FØLG PLANEN! Så, da var det ingen vei utenom da... Og det var jo selvfølgelig ikke så ille. Det var faktisk ganske gøy! Alltid spennende med nye utfordringer. Og ja, det kan faktisk være en utfordring å løpe intervaller utendørs. Har du en mølle er det bare å stille inn farten og løpe. Du løper i samme tempo uansett og trenger ikke tenke så mye.

Hvordan gjennomføre en økt med motbakkeintervaller? Sørg for å være god og varm før du starter. Varm gjerne opp i et kvarter, og putt inn noen stigningsløp (ca 40m, hvor du øker tempo fra jogg gradvis opp til maks de siste metrene). Finn en bakke som har stigning, men ikke mer enn at du klarer å løpe ganske teknisk bra. Vær litt agressiv, hold høy frekvens og ikke for lange steg. Jeg synes det var en fordel å løpe på framfoten, litt sånn opp på tå, da får du utnyttet spennet som oppstår under fotbuen. Lag et passeringspunkt eller to, her bør du passere samtidig på alle dragene. Du bør også komme like langt opp i bakken på alle dragene. Prøv også å løpe litt progressivt, med det mener jeg at du øker farten litt etter litt underveis i draget. Jogg rolig tilbake til utgangspunktet, og kjør på igjen.

Her kan du se pulskurven min fra dagens økt (Mor - kan du vise den til Far???):


Jeg var i alle fall god og sliten da jeg nådde toppen siste gang. Fortsatte bare videre for å jogge ned litt, og stikke innom butikken en tur. Når jeg ikke kan kjøpe morsomme ting som sjokolade, så får det bli flax-lodd i stedet. Og i dag vant jeg 200 kr, ikke så mye men nok til å smile litt ekstra:)

Lunsjen ble en helt perfekt stekt laksefilet med ris og salat. Jeg elsker at vi har fullt kjøkken på jobb og kan lage alt av mat der.. Santa Maria Seafood & Fish er en finfin kryddermix til akkurat det: Sjømat og fisk. Absolutt verdt å prøve!

Premium kverner - Seafood & Fish

Arbeidsdagen avsluttet jeg med 3 gruppetimer på rappen. Jaddajadda, det høres mye ut... Men de to første var av den typen der jeg ikke trener noe særlig selv, og FitnessFusion var i dag bare helt magisk - litt tøy og bøy var perfekt for denne stakkars lille kroppen. Og det er bare å øve seg for min del, på torsdagene i høst skal jeg ha hele 4 timer. Oioioi!

I morgen blir det en økt på bryst, biceps og skuldre. Beina skal få hvile seg, og det tror jeg de er glade for!


Jentene i TeamCorebar trener for harde livet til et motbakkeløp i høst... Du kan finne treningstips og følge de på veien på Corebar-bloggen!

Én kommentar

Fitnessnora

16.jun.2011 kl.11:26

Fin blogg :) Og takk for tipset om krydderet, skal prøves ut!

Skriv en ny kommentar

Ny blogg: http://missmowmow.com

Ny blogg: http://missmowmow.com

28, Trondheim

Besøk min nye blogg: http://missmowmow.com

Norske blogger


bloglovin



www.blogglink.no

Kategorier

Arkiv

hits