Noen ord om motivasjon...

Skal du trene en kt som du vet kommer til bli tff, s handler det om ha litt motivasjon i bunnen. Hvorforskal du trene s hardt? Skal du bli sterkere? Slankere? ke muskelmassen? F bedre kondisjon? Kanskje skal du delta i en konkurranse?

Uansett hva mlet ditt er, s finnes det gjerne en litt dypereliggende motivasjon. For hvorforskal du bli sterkere? Eller slankere? Eller...? Du skjnner tegninga?

I dag var det progressiv langkjring som sto p programmet for min del. Enkelt og greit, var bare f p seg tights og lpesko og komme seg p mlla det. 45 minutter jobbing, ikke noe stress akkurat. Eller..?

Progressiv langkjring starter p 65% av Hf max. Trivsel sier no jeg. I lpet av de frste 5 minuttene skal pulsen stige til 70%. De neste 5 minuttene fra 70% opp til 75%, og nr du har lpt i et kvarter skal pulsen vre p 80%. S skal du, i lpet av de neste 30 minuttene, jobbe deg opp mot 87%, og bli der.

I dag var jeg lei fr det hadde gtt 10 minutter. Det var 35 minutter igjen, og jeg visste at jeg skulle jobbe hardt. Jeg begynte lete febrilsk etter motivasjon, og tenkte straks p St. Olavsloppet som starter neste onsdag. For en snn kt skal da vre riktig s bra for kondisjonen, og det m da vre bra? Jeg elsker at vi har s mye vinduer oppe i treningssalen hos oss, men nr jeg lper og ser p regnet, vet at det er meldt regn neste onsdag, og i tillegg vet at etappen min bare gr oppoveroppoveroppover... Ja, da kan du tenke deg. Ikke srlig motiverende! Det ble bare helt feil. S, tenk litt gjennom hvorfor du gjr som du gjr fr du starter. Jeg lover deg - det blir s mye lettere gjennomfre som planlagt!

Med andre ord ble dette den tyngste kondisjonskta jeg har hatt p lenge mentalt sett. Men jeg fullfrte nyaktig som planlagt, og satt igjen med en ganske god flelse etterp.



Greit kunne spise litt ekstra disse dagene da, jeg kjente i alle fall at det var ndvendig i dag! Kunne sikkert spist hva som helst, men jeg synes ikke det er verdt det g p en kjempesprekk helt enda, s jeg har holdt meg innenfor "rammeverket" - riktig energimengde, nok proteiner, kosttilskuddet jeg skal, eggene og brokkolien. S da s!

Er litt spent p veiing og mling i morra tidlig da. Jeg tror ikke det har skjedd s veldig mye den siste uka egentlig, bortsett fra at jeg fler meg 100 ganger bedre enn fr jeg starta for to uker siden! Og det er jo to uker siden jeg mlte alt... Men jeg stresser ikke s mye med det enda, n tenker jeg strre og mer langsiktig enn jeg har gjort noen gang og stoler s mye p Mathis at jeg vet at resultatene kommer etter hvert!

Noen timer svn n, s er det p'n igjen kl 05 i morra tidlig. Frst jobb, deretter en kt p bryst og biceps, og s blir det forhpentligvis en liten tur i skogen med noen ste snupper i morgen kveld:)

Sweet dreams!

n kommentar

Fitnessnora

22.jun.2011 kl.17:07

Bra skrevet - og lykke til med veiing og mling ;)

Skriv en ny kommentar

Ny blogg: http://missmowmow.com

Ny blogg: http://missmowmow.com

28, Trondheim

Besk min nye blogg: http://missmowmow.com

Norske blogger


bloglovin



www.blogglink.no

Kategorier

Arkiv

hits