Kristine gjør ting hun ikke kan...

Eller, i alle fall ting hun ikke er vant til!

I går hadde jeg kick-off med avdelingen min. Herregud så fine folk jeg jobber sammen med! Startet dagen med verdens korteste møte hvor jeg presenterte bittelitt statistikk i form av et par stolpegrafer som viste hvor sinnssykt bra vi har gjort det hittil i år, og så hadde vi litt forskjellige aktiviteter resten av dagen.

Vi startet med Pilates. Jeg fikk Jessica, som er Leder Gruppetrening hos oss til å ta oss gjennom en litt spesialtilpasset pilatesklasse som første post på programmet. For meg er Pilates litt religion, fordi det er den beste treningsformen i hele verden når det kommer til kroppskontroll og stabilisering. Det har hjulpet meg veldig mye, så jeg håpet jeg kunne få PT'ene mine til å kjenne litt hva det kan gjøre, og bruke den treningen aktivt i forhold til bevisstgjøring eller rett og slett forstå at det kan være et supertriks og få kundene sine til å gå på de timene.

I tillegg er det ganske lurt at man som PT av og til får kjenne litt på det å gjøre nye ting, og ting man ikke nødvendigvis er så flink til. Bare for å huske litt på hvordan det er å være ny i treningsverden! Nå har jo jeg trent litt mer pilates enn de andre siden jeg er instruktør i det, men jeg tror de fleste fikk seg en liten aha-opplevelse på den økta! Moro var det i alle fall:)

Etterpå kjørte vi en liten session med styrkeløft. Michael, en av PT'ene, har konkurrert i det selv og tok oss gjennom knebøy, benkpress og markløft på styrkeløftmåten, med mange små enkle tips og triks til hvordan man kan lære bort den perfekte teknikken til kundene. Alltid godt å få inputs på hvordan man sier ting. For meg var det veldig bra og bare få et lite kick på markløften. En superduperfantastisk øvelse som jeg er aaaalt for dårlig til å trene selv!



Det blir litt feil å si at dette er noe jeg ikke kan, for jeg fikk veldig god hjelp med teknikk første gangen jeg starta å trene styrke, og det har gjort meg til et lite teknikktroll. Så kanskje jeg bare skal sjekke hva jeg kan klare maks der også? I morra for eksempel?

Vi avsluttet med en runde boksing. Dette er også noe jeg kjenner at jeg skulle gjort så mye mer av. Det er jo så gøy:) Trente litt kickboxing for sånn der 10 år siden (jeeeez jeg begynner å bli gammel!), så dette var jo heller ikke noe nytt sånn sett. Jeg har vært vikar på Boxing noen ganger og faktisk... Selv om det er lenge siden jeg trente det aktivt så ble vi drilla såpass på trening at kroppen husker ganske mye av det fortsatt. Må trene det masse for å bli flink ja, men godt å kjenne at det er noe teknikk der i alle fall. 



Hadde vært så gøy å trene det mer, men så var det disse prioriteringene da... Jeg er litt usikker på hvor jeg skulle fått plass til den treninga akkurat nå, hehe:)

I dag er det intervaller som står på agendaen. 45/15 er gøy, for da kan man speede opp farten litt! Må bare ha en liten powernap før det... Har vært oppe noen timer allerede, kanskje litt for mange til at jeg var ute i går. Ingen kick-off uten en liten fest vet dere... 

2 kommentarer

anonymslanking

27.aug.2011 kl.12:30

tøft å ta en utfordring da ! sprek er du ! :D

Linn H.

27.aug.2011 kl.18:54

Høres ut som en bra dag, med masse trening :)

Frister å ta instruktør kurs, men får vel gjøre meg ferdig med

førskolelærer utdannelsen først. Må jo være helt topp å kunne trene på jobb!

Skriv en ny kommentar

Ny blogg: http://missmowmow.com

Ny blogg: http://missmowmow.com

28, Trondheim

Besøk min nye blogg: http://missmowmow.com

Norske blogger


bloglovin



www.blogglink.no

Kategorier

Arkiv

hits