Bodyfitness NEXT!

Nå er det bare litt over to uker igjen til Oslo Maraton, hvor jeg skal løpe halve distansen. Hadde litt andre tanker i hodet da jeg meldte meg på i januar en gang, men med en over gjennomsnittet god kondisjon og en bra arbeidsøkonomi skal jeg da komme meg gjennom de 21 kilometrene uten videre problemer. Jeg velger i alle fall å tro det til det motsatte er bevist!

Det var jo litt av et mål å sette seg... Nå har jeg satt meg et nytt, som nok passer meg og min fysikk noe bedre... Jeg har jo sagt at jeg skal konkurrere i Bodyfitness. Men jeg har ikke sagt at jeg la om planene og bestemte meg for å gi gass og stille i konkurranse allerede til våren... Men, det skal jeg altså! Og jeg er allerede i gang... Jeg har krøpet inn under vingene til Gunnar Strand JacobsenKaliber Treningsstudio, og startet på diett designet av han i går. Det er omtrent samme mengden og typen mat som jeg har spist siden ferien foreløpig, bare i litt strammere rammer. No stress med andre ord!

Så nå er det veiinger og målinger hver fredag morgen, og det er kjempespennende at noen andre nå skal vurdere det og gjøre eventuelle endringer basert på det. Det krever også litt mer planlegging av maten, men dette er lett å få inn rutiner på. To av morgendagens måltider er allerede klare, det blir 2x det samme for enkelhets skyld... Oppskriften finner du under!

Det er jo ikke til å komme fra at dette er et virkelig body project som krever fullt fokus både på kosthold, trening og hvile. Likevel er jeg glad for å starte såpass tidlig, og det er betryggende at det er Gunnar som er sjef. Det er ingen tvil om at han vet hva han holder på med!

Så, da er det ute i hele verden og det er ingen vei tilbake. Men jeg gleder meg veldig til å se hva som skjer med kroppen framover nå:) Det har jo skjedd ganske mye allerede da, men fortsettelsen blir nok ikke noe mindre spennende. Håper du har lyst til å følge med!

 

Torskegryte

200 gram grønnsaker (jeg brukte purreløk, paprika og squash)
200 gram søtpotet
300 gram hermetiske tomater
300 gram torsk (jeg brukte torsk i blokk)
salt
sitronpepper
hvitløk
chili

Jeg brukte litt olje i en kjele, og surra grønnsaker og søtpotet en liten stund før jeg tilsatte tomatene, chili og hvitløk. Lot dette putre litt før jeg tilsatte salt og sitronpepper. Krydre etter eget ønske, selv foretrekker jeg ganske sterk mat og brukte et stort hvitløksfedd og halvparten av en stor chili - med frø så klart! Til slutt legger du torsken i biter oppå, legger på lokk og lar det stå i sånn der 10-12 minutter.

Det var det som fikk plass innenfor rammene mine, men tilsett gjerne en dash mager kesam, litt rømme eller noe i den duren. 

16 kommentarer

carinaho

08.sep.2011 kl.23:27

så morro :)

det blir bra saker (;

lykke til videre mot målet !

Ann Elin

08.sep.2011 kl.23:45

weeeeeeeee :) :)

Ingrid Elisabeth

09.sep.2011 kl.06:56

SÅ sPennende. Gleder meg til å følge med framover og se hvordan det går :) Good luck :)

KunnskapsrikTrening

09.sep.2011 kl.07:20

Kult! Blir spennende å lese om veien til bodyfitness :)

Fru Hoskelsen

09.sep.2011 kl.07:43

Spennende :)

Kristina

09.sep.2011 kl.11:05

Åhhh spennende :) gleder meg til å følge med her =)

09.sep.2011 kl.14:08

Ønsker deg selvfølgelig lykke til mot målet, men hadde håpet på et noe sunnere mål. Ikke noen stor fan av bodyfitness...

Flexualintercourse

09.sep.2011 kl.16:03

Blir gøy å følge med på utviklingen!

Torunn

09.sep.2011 kl.16:13

Flinke flinke søstra mi hihi :) æ begynne jo å forstå at æ kanskje må kom å se på det her........................

Benedicte Engen

09.sep.2011 kl.21:39

Utrolig artig å høre du skal satse fitness Kristine!! Det imponerer og jeg er stolt av å kjenne en fitnessutøver nå;) Æ har trua!!!

Ny blogg: http://missmowmow.com

09.sep.2011 kl.22:39

carinaho: Ja vi får håpe det da! Tusen takk:)

Ny blogg: http://missmowmow.com

09.sep.2011 kl.22:39

Ann Elin: Hihiiii :D :D

Ny blogg: http://missmowmow.com

09.sep.2011 kl.22:40

Ingrid Elisabeth: Takk for det! Gleder meg faktisk veldig til å se hvordan det går selv også..!

Ny blogg: http://missmowmow.com

09.sep.2011 kl.22:42

Anonym: Takk for det! Har ikke alltid vært så stor fan av det selv, men har fått et litt annet syn på det det siste året... Og som make up-artist og PT synes jeg jo det er helt fantastisk å kunne kombinere treningsprestasjoner og litt jålerier!

Ny blogg: http://missmowmow.com

09.sep.2011 kl.22:43

Torunn: Ja de må du jo! Ganske kult å sje på "menn" i blingbling-bikini, høye hæla å acrylnegla sjø;)

Ny blogg: http://missmowmow.com

09.sep.2011 kl.22:44

Benedicte Engen: Takk takk! Men du må nok vente til april/mai med å si at du kjenner en fitnessutøver;) Så får jeg bare holde ord og sørge for at det skjer!!

Skriv en ny kommentar

Ny blogg: http://missmowmow.com

Ny blogg: http://missmowmow.com

28, Trondheim

Besøk min nye blogg: http://missmowmow.com

Norske blogger


bloglovin



www.blogglink.no

Kategorier

Arkiv

hits